Subject: FW: Jälgimäe küla Kaili ja Jälgimäe tee 51 kinnistute detailplaneeringu järgsed veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 May 2024 14:30:54 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks.

Delta viit 7.1-2/24/5664-16

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Marko Raid <[email-masked]>
Sent: Thursday, May 16, 2024 2:11 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Cc: 'Pärt Põltsam' <[email-masked]>
Subject: RE: Jälgimäe küla Kaili ja Jälgimäe tee 51 kinnistute
detailplaneeringu järgsed veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud

Tere

Täna esitatakse projektid läbi EHR-i uuesti menetlusse.

*	Palume selgitada ning täpsustada, kas eraldi ristmevälja joonist
ei ole teil plaanis esitada riigitee nr 11424 km 1,67 ristumise kohta?
Ristumise joonis on esitatud Mastlop OÜ töös nr 22010. Joonis sai lisatud
VK projekti lisadesse (lisa nr VKV-9-12).
*	Palume kontrollida asendiplaanil viidet joonisele (kollasega).
Lisaks palume kontrollida ristumisel asendiplaanil kajastatud veetorustiku
sügavuse andmeid nn ristlõikel kajastatud veetorustiku sügavus andmetega.
Palume ühtlustada. - Ristlõige on teede projekteerija poolt korrigeeritud.
*	Palume kontrollida, hetkel nähtub asendiplaanilt, et riigitee
maaüksusel on kaevud kaldpinnal nn maapinna isojoonte peal, kas kaevud
jäävad ikkagi hiljem nn nõlva peale. Palume kajastada selgemal ning
üheselt mõistetavalt. Lisame juurde, et peale kaevude rajamist peab olema
võimalik ka antud ala hooldada sh niitmistehnikaga, palume arvestada
maapinna kujundamisel. Ristlõiget on teede projekteerija poolt
korrigeeritud, maapind muudetud laugemaks. Ristlõikel on maapinna
kujundamine.
*	Palume täpsustada, mida mõeldakse pikiprofiilis projekteeritud
maapinna mõiste all (sinine katkendjoon). Taastamise osas ei tuvastanud,
et maapinna kujundamist sellises ulatuses oleks lahendatud? Palume
vajadusel korrigeerida pikiprofiili ning kajastada maapinna kontuur
vastavalt asendiplaanile. Torustike programm joonistab sirgestatud
profiili ja võtab olemasoleva maapinna ja projekteeritud maapinna
sisestatud punkti pealt ja nende vahel ühtlustatult. Kogu eelnev info võib
joonise segaseks muuta just eelkõige seetõttu, et trass on sirgestatud.
Käesoleva proovisin maapindade andmeid muuta nii, et joonis oleks loetavam
aga kokkuvõttes ei ole VK torustike profiil mõeldud projekteeritud
maapinna andmete analüüsiks, selleks on teede projekt. Palun võimalusel
mitte suurt tähelepanu sellele pöörata.
*	Palume pikiprofiilis kajastada ka kaevikute asukohad (sh
tingmärkides) – kaevikud lisatud aga need on lisatud käsitsi ja
orienteeruva suurusega, sest torustike programm ei ole veel nii tark.
Kaevikuid ei olnud ka Eesti Veeprojekt OÜ töös, mida me kaasajastame.

*	IKÕ plaanil AQ22033_PP_VKV-9-11_IKO-4.pdf kajastada IKÕ ala ainult
kinnistu osas, kus tehnovõrgud paiknevad nn kõrval kinnistu osas IKÕ ala
mitte kajastada (punane joon). – IKÕ plaan muudetud.

Marko Raid

Projektijuht

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, 2 May 2024 16:37
To: Marko Raid <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Jälgimäe küla Kaili ja Jälgimäe tee 51 kinnistute
detailplaneeringu järgsed veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume vajadusel selgitada ning
korrigeerida/täiendada projekti.

*	Palume selgitada ning täpsustada, kas eraldi ristmevälja joonist
ei ole teil plaanis esitada riigitee nr 11424 km 1,67 ristumise kohta?

*	Palume kontrollida asendiplaanil viidet joonisele (kollasega).
Lisaks palume kontrollida ristumisel asendiplaanil kajastatud veetorustiku
sügavuse andmeid nn ristlõikel kajastatud veetorustiku sügavus andmetega.
Palume ühtlustada.

*	Palume kontrollida, hetkel nähtub asendiplaanilt, et riigitee
maaüksusel on kaevud kaldpinnal nn maapinna isojoonte peal, kas kaevud
jäävad ikkagi hiljem nn nõlva peale. Palume kajastada selgemal ning
üheselt mõistetavalt. Lisame juurde, et peale kaevude rajamist peab olema
võimalik ka antud ala hooldada sh niitmistehnikaga, palume arvestada
maapinna kujundamisel.
*	Palume kontrollida ning vajadusel korrigeerida, kas Männiotsa
kinnistu juures paiknevas kaevu KS-13 asukohas on maapind kujundatud
vastavalt nõuetele. Lisaks puudub hetkel täpsem info, kuidas kaev hakkab
asetsema, võimalusel kajastada läbilõige.

*	Palume täpsustada, mida mõeldakse pikiprofiilis projekteeritud
maapinna mõiste all (sinine katkendjoon). Taastamise osas ei tuvastanud,
et maapinna kujundamist sellises ulatuses oleks lahendatud? Palume
vajadusel korrigeerida pikiprofiili ning kajastada maapinna kontuur
vastavalt asendiplaanile.

*	Palume pikiprofiilis kajastada ka kaevikute asukohad (sh
tingmärkides)

*	IKÕ plaanil AQ22033_PP_VKV-9-11_IKO-4.pdf kajastada IKÕ ala ainult
kinnistu osas, kus tehnovõrgud paiknevad nn kõrval kinnistu osas IKÕ ala
mitte kajastada (punane joon).

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Vajadusel võite helistada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: Laur Kõiv
Sent: Monday, February 19, 2024 4:03 PM
To: [email-masked]' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Jälgimäe küla Kaili ja Jälgimäe tee 51 kinnistute
detailplaneeringu järgsed veevarustuse ja kanalisatsiooni välisvõrgud

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

*	Esitada ajakohastatud seletuskiri, mis oleks kooskõlas rajatava
tehnovõrkude osaga ja lõiguga (II etapp, kõrgussüsteem jne). Lisaks
kajastada seletuskirjas, et projekt ei hõlma III etappi.
*	Palume koostada ning esitada ka vastav taotlus (näidis manuses).
*	Ajakohastada riigiteega ristuva veetrassi ristmevälja joonist
(kõrgusandmed, kõrgussüsteem, maapinna kujud jne). Lähtuda olemasolevast
olukorrast.

Ristmevälja joonisel palume kajastada olemasoleva tee ja teekatte kontuur,
puurimiskaevikute kaugused teekattest ja/või muldkeha alumisest
nõlvajoonest.

*	Projekti asendiplaanil peavad olema ära näidatud tehnovõrgu
kaugused iseloomulikes kohtades teekatte servast ja/või tee teljest ning
teemaa piirist, puurimiskaevikute kaugused teekatte servast.

*	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), kaitsetoru nõuded iga trassi lõigu kohta (sh paralleelselt teega
kulgemine).

*	Asendiplaanil kajastada tingmärkides avatud kaeve kontuurid.

*	Avatud kaevikute projekteerimisel arvestada Transpordiameti
nõuetega ning nihutada võimalusel kaevikud teemaaüksuse piirile. Avatud
kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva alumisele joonele
lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale lähemal kui 3,0 m,
eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud kaeviku serva vähim
kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude täitmisel tuleb
arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde varisemisnurka (kaeviku
sügavus, varisemisnurk 1:1).

*	Asendiplaanil on kajastatud kaevud tee muldesse nn kaldpinnale,
palume võimalusel kaevud, siibrid nihutada muldest eemale väljapoole
riigitee maaüksust või näha ette vastava maapinna kujundamine (maapinna nn
tõstmise asjaolud kajastada seletuskirjas, asendiplaanil, koostada
läbilõike joonised jne).

*	Palume nihutada kaevude ja siibrite paiknemist väljapoole teemaad
ning eemale olemasolevatest märkidest.

*	Pikiprofiilis kajastada üheselt maapinna kontuur, kohati on
kajastatud sinine katkendjoon, millega on tegemist ning kajastada ka
tingmärkides.

Palume pikiprofiilis kajastada ka kaevikute asukohad (sh tingmärkides)

*	Palume kontrollida pikiprofiili andmeid ning kajastada andmed
loetavalt.

Lisaks ei tuvastanud asendiplaanilt VS1-27 kaevu, palume kontrollida ning
korrigeerida.

*	Katete taastamise osa palume esitada vastavalt nõuetele. Mulde
taastamisel või rajamisel arvestada rajatud dreenkihtidega, et ei pandaks
dreenkihte kinni.

Projekti materjalidest puudub katete taastamise joonis, seletuskiri,
läbilõiked. Teekatendi konstruktsiooni taastamise projekteerimisel tuleb
lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“ (MKM 09.01.2020 määrus nr
2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja projekteerimisnormidest (EhS § 96
lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

*	Puudub IKÕ plaan Juuliku-Tabasalu tee (tunnus: 71801:001:0332)
kinnistu kohta.
*	IKÕ plaanil kajastada vastavad rajatavad kaevud ja siibrid
tingmärkides.
*	IKÕ ala ulatuseks riigitee maaüksustel määratakse reeglina ala
ehitise horisontaalprojektsiooni välispinnast 1 m ulatuses.
*	Palume IKÕ plaanidelt eemaldada asjasse mittepuutuv info (näiteks
kõrgusarvud, kontuurid).
*	IKÕ plaanidel kajastada loetavalt ja piisavalt suurelt riigitee
maaüksuse katastriüksuse nimetus ja number.
*	IKÕ plaani jooniselt tuleb eemaldada asjasse mittepuutuv info
(näiteks kaevise ulatus,
*	kaevude kõrgusandmed, toru läbimõõdud jne)

*	Kontrollida tabelit ning tabelis kajastada „Asukoht riigitee“ -
11424 Jälgimäe tee.

*	Nihutada katastriüksuse nimetust ja numbrit ning tabelis kajastada
ka vastav ristumine km.

*	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

Juhime tähelepanu, et projekti uuel läbivaatusel võib märkusi lisanduda.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>